Sivas TSO
0%

İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ (İŞGEM) KURULUYOR

Sivas’ta girişimcilerin iş kurmasını ve geliştirmesini sağlamak amacıyla ‘İş Geliştirme Merkezi’ (İŞGEM) kurulacak.

Orta Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından hazırlanan 7.2 milyon avro bütçeli Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına sunulan proje kabul edildi. Vali Âlim Barut başkanlığında yapılan lansman ve imza törenine Belediye Başkanı Sami Aydın, Yönetim Kurulu Başkan Vekilimiz Zeki Özdemir, Özel İdaresi Genel Sekreteri Salih Ayhan, OSB Müdürü Bekir Sıtkı Eminoğlu, ORAN Genel Sekreteri Fatih Gaygusuz katıldı.

Vali Alim Barut, İŞGEM’in 2017 yılı Temmuz ayında faaliyete geçmesinin planlandığını söyledi.  İş Geliştirme Merkezini işletmekle yükümlü olan kurumların Özel İdare, Belediye, Ticaret ve Sanayi Odası ile Organize Sanayi Bölgesi Müdürlükleri olduğunu kaydeden Vali Barut,  OSB’de İŞGEM’in 10 bin metrekare alana kurulacağını, içerisinde 150 kişilik konferans salonu, eğitim salonu, bilgisayar salonu, toplantı salonu, görüşme odaları yönetim odaları ile lokanta bulunacağını açıkladı.

Vali Barut, “İŞGEM girişimcilerin iş kurmasını ve geliştirmesini destekleyecek ve kolaylaştıracak, dolayısıyla da işletmelerin hayatta kalma ve büyüme imkânlarını artırarak istihdam yaratacak bir iş kurma modelidir.  İŞGEM ofis ve üretim alanı mobilya, bilgisayar ve internet ağı, güvenlik, eğitim bilgisayar, görüşme, toplantı ve konferans salonları gibi temel fiziksel altyapı hizmetleri sunacaktır. İŞGEM iş planı hazırlanması, muhasebe, yasal ve bürokratik konularda danışmanlık, vergi, istihdam, planlama, yönetim ve pazarlama konularında girişimsel başlangıç ve danışmanlık hizmeti sağlayacaktır” dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına AB Mali Programları Daire Başkanı Murat Altun ise projeyle Sivas’ın işsizlik ve girişimcilik problemlerinin çözüme kavuşacağını söyledi.

Proje kapsamında Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan 21.000 m2’lik alanın 10.000 m2’lik kısmında Sivas İŞGEM kurulacak. Sivas İŞGEM, idari bina ile 35 adet (4 farklı büyüklükte, 100 m2 - 400 m2 arasında) işlikten oluşacak.

1.    Sivas İŞGEM, ofis ve üretim alanı, mobilya, bilgisayar ve internet ağı, güvenlik, eğitim, bilgisayar, görüşme, toplantı ve konferans salonları gibi temel fiziksel altyapı hizmetleri sunacak.

2.    Sivas İŞGEM, faks, fotokopi, sekreterlik ve posta gibi temel ofis desteği hizmetleri sunacak.

3.    Sivas İŞGEM, kiracı Kobilerin girişim sermayesi, iş melekleri, yerel kuruluşlar (Orta Anadolu Kalkınma Ajansı, Sivas KOSGEB vb.), kurumsal yatırımcılar ve şirketler gibi finansal kaynaklara erişim noktasında aracılık yapacak.

4.    Sivas İŞGEM, iş planı hazırlanması, muhasebe, yasal ve bürokratik konularda danışmanlık, vergi, istihdam, planlama, yönetim ve pazarlama konularında girişimsel başlangıç ve danışmanlık hizmeti sunacak.

5.    Sivas İŞGEM, Kobilerin özellikle başlangıç yıllarında başarısı için anahtar rol oynayan kişi/kurum/kuruluşlarla bağlantılar kurması için ağ bağlaşma (networking) hizmetleri sunacak.

 

 

Haberler